Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

Η ανακοίνωση ενός βιωματικού εργαστηρίου και... το υστερόγραφο από τα Lidl


     Πριν από λίγες μέρες έγινε η επίσημη ανακοίνωση της διεξαγωγής ενός βιωματικού εργαστηρίου mobile learning (https://5syn-thess2018.ekped.gr/ergasies/viomatika-ergastiria/mobile-learning/), στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Συνεδρίου κεντρικής Μακεδονίας για τις ΤΠΕ.
  
     Η απόφαση είχε παρθεί πριν από έναν ολόκληρο χρόνο, την ημέρα που δημιουργήθηκε αυτό το Blog. Ο λόγος ήταν η διαπίστωση ότι τα κινητά έχουν αποκτήσει πλέον κυρίαρχη θέση στην καθημερινή ζωή, αλλά την ίδια στιγμή απουσιάζουν πλήρως από την εκπαίδευση ή καλύτερα, οι μαθητές χρησιμοποιούν τα κινητά τους στο σχολείο (κυρίως στο Λύκειο) για οποιοδήποτε άλλο σκοπό εκτός από εκπαιδευτικό.
 
     Μια ακόμη πολύ σημαντική διαπίστωση που είχε γίνει ήδη από τότε, ήταν το γεγονός ότι η εξέλιξη των εφαρμογών και χρήσεων των κινητών ήταν ραγδαία. Αυτό σήμαινε ότι οποιοσδήποτε σχεδιασμός για το περιεχόμενο ενός τέτοιου εργαστηρίου ήταν απολύτως αδύνατος, εφόσον βέβαια ο διοργανωτής επιθυμούσε να προσφέρει ένα πλήρως επικαιροποημένο και συνεπώς χρήσιμο εργαστήριο στους εκπαιδευτικούς. Γι' αυτό το λόγο πάρθηκε ακόμη μία απόφαση: Η επιμόρφωση των συναδέλφων θα πρέπει να εστιάζει κυρίως στην ένταξη των ψηφιακών φορητών συσκευών στη διδακτική διαδικασία και όχι στις δυνατότητές τους, οι οποίες αλλάζουν μέρα με την ημέρα.. Να εστιάζει δηλαδή στις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να γίνουν εφικτές χάρη σε αυτούς τους υπολογιστές τσέπης. Γι' αυτό και κάπου στην ανακοίνωση του βιωματικού εργαστηρίου αναφέρεται ότι:

"Τα κινητά είναι μόνο η αφορμή:

Οι εφαρμογές που θα χρησιμοποιηθούν και τα αντίστοιχα σενάρια που θα εφαρμοσθούν είναι με τέτοιο τρόπο επιλεγμένα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην πράξη σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις:

  • Διαφοροποιημένη διδασκαλία
  • Ομαδοσυνεργατική μάθηση
  • Μικτή μάθηση
  • Microlearning
  • Flipped classroom
  • Gamification"
     Οι παραπάνω αποφάσεις επιβεβαιώνονται συνεχώς. Καταρχήν, οι αισθητήρες των κινητών εμπλουτίζονται συνεχώς, τα γκάτζετς πληθαίνουν, ενώ τα λογισμικά που εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες των κινητών έχουν φτάσει τα πολλά εκατομμύρια. Πολλές  ηλεκτρικές συσκευές μπορούν πλέον να μετατρέπονται σε αισθητήρες, αρκεί να διαθέτουν τη δυνατότητα για σύνδεση μέσω bluetooth ή WiFi και να υπάρχει μια σχετική εφαρμογή για android ή iOS, ώστε να καθιστά εφικτή τη σύνδεσή τους με ένα κινητό τηλέφωνο. Τέλος, όλα τα εικονικά εργαστήρια σχεδιάζονται ώστε να τρέχουν σε κάθε είδους Η/Υ, συμπεριλαμβανομένων των tablets και κινητών, κάτι που δεν συνέβαινε πριν από λίγους μήνες.
     
    Μόλις δύο μέρες μετά την επίσημη ανακοίνωση του βιωματικού εργαστηρίου ήρθε μία ακόμη, ιδιαίτερα εκκωφαντική, επιβεβαίωση, μέσω του διαφημιστικού φυλλαδίου του Lidl: Από τις 28/12, αρχίζει η διάθεση προς πώληση, κοινών ιατρικών συσκευών (θερμόμετρα, ζυγαριές, βηματομέτρες, πιεσόμετρα και παλμικά οξύμετρα), που συνδέονται μέσω bluetooth με κινητά, όπου καταγράφονται οι μετρήσεις με τη βοήθεια μιας δωρεάν εφαρμογής από το Google play ή το App store. Η ιδιαίτερη αναφορά στη συγκεκριμένη διαφήμιση δεν γίνεται φυσικά για διαφήμιση των προϊόντων, των οποίων η αξιοπιστία δεν μπορεί να κριθεί, αλλά γιατί αφορά σε μια πολυεθνική αλυσίδα σουπερμάρκετ ευρείας και λαϊκής κατανάλωσης. 
 
     Μέχρι την ημέρα της διεξαγωγής του εργαστηρίου, δεν θα είναι καθόλου απίθανο να εμφανιστούν νέες διαφημίσεις, για παιδιά αυτήν τη φορά, για τη προώθηση παιχνιδιών-αισθητήρων που συνδέονται με κινητά.  Την ημέρα που θα συμβεί αυτό, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα έχει εκχωρήσει ακόμη ένα κομμάτι του δικαιώματος της επιμόρφωσης των μαθητών, αυτήν τη φορά προς στα σουπερμάρκετ.
Μανόλης Κουσλόγλου

Υ.Γ: Υπόψη ότι το θερμόμετρο που διαφημίζεται δεν μετράει μόνο τον πυρετό, αλλά και θερμοκρασίες αντικειμένων και υγρών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου