Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

Εφαρμογές Mobile Learning: Το μέλλον της εκπαίδευσης;

Οι εκπαιδευτικές εφαρμογές μέσω ψηφιακών φορητών συσκευών προσφέρουν πολλά οφέλη στους μαθητές, όπως, μεταξύ άλλων, το ότι είναι βολικές και διασκεδαστικές. Με δεδομένο ότι οι φορητές συσκευές παίρνουν τα ηνία από τους Η/Υ σε όρους χρηστότητας, θα μπορούσαν άραγε αυτές οι εφαρμογές να αποτελέσουν το μέλλον της εκπαίδευσης;

Για πρώτη φορά στην ιστορία, η χρήση φορητών συσκευών ξεπέρασε αυτήν των επιτραπέζιων Η/Υ, αποδεικνύοντας την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας. Τον Οκτώβριο του 2016, το 51,3% των επισκέψεων σε ιστοσελίδες πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν από τρία χρόνια ήταν κάτω από 25%, ενώ το 2010 μόλις το 5%. Πρακτικά,  τα κινητά τηλέφωνα αντιπροσωπεύουν το 46,5% της συνολικής κίνησης στο διαδίκτυο ενώ οι ταμπλέτες το 4,7%.

Καθώς οι φορείς κινητής τηλεφωνίας επικεντρώνονται στη βελτίωση των υπηρεσιών τους, ώστε αυτές να είναι υψηλών ταχυτήτων και προσβάσιμες από κάθε τόπο, η αγορά φορητών συσκευών είδε τα κινητά τηλέφωνα να γίνονται για τους περισσότερους ανθρώπους, ο πιο σημαντικός ή ακόμη και ο μοναδικός Η/Υ τους.

Όσον αφορά στην εκπαίδευση, η χρήση κινητών και ταμπλετών γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Σπουδαστές και μαθητές εξοικειώνονται εύκολα και μπορούν να χρησιμοποιούν τις σχετικές εφαρμογές, ενώ πολλοί από αυτούς απολαμβάνουν την ευελιξία της μάθησης, όποτε και εφόσον την επιζητούν, μακριά από τα θρανία τους και τους επιτραπέζιους υπολογιστές.

Μαθαίνοντας μέσω εφαρμογών για κινητά και ταμπλέτες, οι παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας αλλάζουν, καθώς οι μαθητές επιθυμούν περισσότερο πλέον να μαθαίνουν μέσω εφαρμογών που μπορούν να καταλάβουν και να χρησιμοποιήσουν. Εδώ, ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά στα πλεονεκτήματα της μάθησης μέσω εφαρμογών που είναι φτιαγμένες για φορητές συσκευές και εξετάζουμε αν αυτές θα μπορούσαν να αποτελέσουν το μέλλον της εκπαίδευσης.
  
Οργάνωση και προσβασιμότητα
Παλαιότερα, πριν φτάσουν οι μέρες της προηγμένης τεχνολογίας και των υπολογιστών, η μάθηση γινόταν μέσω βιβλίων και εκτεταμένων κειμένων. Κάθε σπουδαστής ήταν υπεύθυνος για πολυάριθμα έγγραφα που θα μπορούσαν να χαθούν πολύ εύκολα, για να μην αναφέρουμε τον κόπο μεταφοράς τους από τόπο σε τόπο, από το σπίτι στο σχολείο για παράδειγμα.

Η μάθηση μέσω ψηφιακών φορητών συσκευών (mobile learning) ωστόσο, επιτρέπει τη μάθηση με ένα έξυπνο και συστηματικό τρόπο. Τα αρχεία φυλάσσονται online με έναν οργανωμένο τρόπο και είναι εύκολα προσβάσιμα στους εκπαιδευόμενους. Ό,τι χρειάζονται αυτοί είναι διαθέσιμο σε μία συσκευή κι δεν χρειάζεται να βασίζονται σε διαλέξεις και μαθήματα.

Ψυχαγωγία και μάθηση
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους μάθησης που επικεντρώνονται καθαρά στην ακουστική μάθηση, οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες ενσωματώνουν οπτικές, ακουστικές και κιναισθητικές μεθόδους μάθησης. Χρησιμοποιώντας αυτούς τους τρεις τύπους διδασκαλίας, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν και ψυχαγογούνται ταυτόχρονα, γεγονός που οδηγεί σε μια πιο αποδοτική διατήρηση της πληροφορίας που λαμβάνουν.

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η εκμάθηση που γίνεται μέσω εφαρμογών για ψηφιακές φορητές συσκευές, ψυχαγωγεί τους εκπαιδευόμενους. Αυτές οι εφαρμογές παρέχουν στους χρήστες μια βελτιωμένη μαθησιακή εμπειρία σε σχέση με τα κλασσικά μαθήματα και τις εργασίες για το σπίτι. Όταν μάλιστα οι εφαρμογές αυτές συνδυαστούν με δύσκολα μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, η φυσική και η χημεία, ενθαρρύνουν τους μαθητές να βρούνε ενδιαφέρον σε επιστημονικά πεδία που στο παρελθόν τους δυσκόλευαν. 

Ευεργετικές για όλους τους χρήστες
Ενώ οι εφαρμογές για κινητά και ταμπλέτες είναι σίγουρα ευεργετικές για τους χρήστες, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς μπορούν επίσης να ωφεληθούν από τα πλεονεκτήματά τους. Οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις εφαρμογές για να οργανώσουν τα μαθήματά τους και να σχεδιάσουν αλληλεπιδραστικές τάξεις.  Οι εφαρμογές είναι επίσης εύκολο να τροποποιηθούν, να αλλάξουν και να ενημερωθούν, ωθώντας στην ουσία όλους τους χρήστες να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στη μαθησιακή διαδικασία. 
Συνολικά, είναι βέβαιο ότι οι εφαρμογές μάθησης βελτιώνουν την αυτοεκπαίδευση, καθώς είναι  βολικές, εύκολο να κατέβουν από το διαδίκτυο και παρέχουν μια σειρά από διαφορετικές μορφές μάθησης, μέσα και έξω από την τάξη. 

Όσο πιο ενθουσιώδεις είναι οι άνθρωποι με την μάθηση, τόσο περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες αποκτούν. Μπορούν λοιπόν οι εφαρμογές για φορητές συσκευές να είναι το μέλλον της μάθησης; Πιστεύουμε πως ναι...

ΠΗΓΕΣ
Virtual College
The MOON Technolabs
The Telegraph




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου