Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

UNESCO: Οι "φορητές" λύσεις αναλαμβάνουν κεντρικό ρόλο στην προσφορά εκπαιδευτικών πόρων στους πρόσφυγες

Οι πρόσφυγες αντιμετωπίζουν ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων ακόμη και μετά την απόδρασή τους από την επικίνδυνη κατάσταση που βίωναν στην πατρίδα τους. Η εκπαίδευση βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προβλημάτων τους, ειδικά για τα παιδιά σχολικής ηλικίας. Ωστόσο, νέες πρωτοβουλίες στοχεύουν να εκμεταλλευτούν "φορητές" λύσεις, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπισθούν αυτές οι ανάγκες ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα τους πρόσφυγες και τους εκτοπισμένους.

Αυτές οι πρωτοβουλίες υπογραμμίστηκαν στη "Mobile Learning Week 2017", μία πενθήμερη δράση της UNESCO στο Παρίσι. Εστιασμένα στο θέμα της Εκπαίδευσης σε επείγουσες καταστάσεις και κρίσεις, τα διαδραστικά εργαστήρια έδειξαν πως πρόσφυγες και εκτοπισμένοι θα μπορούσαν να προχωρήσουν εμπρός στην εκπαίδευση και στην εξέλιξή τους, έστω κι αν βρίσκονται σε μία μεταβατική διαδικασία αναζήτησης μιας νέας χώρας που θα την αποκαλούν πατρίδα τους.

Μέσω της χρήσης φορητών εργαλείων μάθησης, αυτά τα άτομα μπορούν να συνεχίσουν να μαθαίνουν, να δέχονται πληροφορίες και να αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους ωφελήσουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Είτε μαθαίνουν μια νέα γλώσσα, είτε μελετούν την ανάπτυξη κώδικα ή οποιασδήποτε άλλης εκπαιδευτικής πρακτικής, οι "φορητές" λύσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν στους πρόσφυγες τις ίδιες μορφές εκπαιδευτικών πόρων που απολαμβάνουν οι πολίτες σε όλο τον κόσμο.

Αυτές οι "φορητές" λύσεις απαιτούνται για τις κοινότητες των προσφύγων παγκοσμίως. Σύμφωνα με το "UN News Centre", μόνο το 50% των παιδιών μεταναστών έχουν πρόσβαση στην Α'/θμια Εκπ/ση. Αυτό το ποσοστό απέχει πολύ από το 90% που ισχύει διεθνώς και ακόμη περισσότερο από το αντίστοιχο ποσοστό πρόσβασης που καταγράφεται στις αναπτυγμένες χώρες.

Η "Mobile Learning Week", συγκέντρωσε πολλούς επαγγελματίες και ειδικούς, από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ως φορείς χάραξης πολιτικής, που συμμετείχαν σε εργαστήρια και συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση της φορητότητας για τον εμπλουτισμό των κοινοτήτων μεταναστών ανά τον κόσμο.

Αυτή η φορητή τεχνολογία μπορεί να μην αντιμετωπίζει άλλες αντιξοότητες της ζωής των μεταναστών, ωστόσο, εφοδιάζοντάς τους με ένα σταθερό κανάλι εκπαίδευσης και εξέλιξης αντιμετωπίζει μία από τις μακροχρόνιες προκλήσεις που οι μετανάστες αντικρίζουν: Την μόρφωσή τους.

Απόδοση στα ελληνικά: Μανόλης Κουσλόγλου
ΠΗΓΗ: Mobile Business Insights

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου