Εμφανιζόμενη ανάρτηση

ΦΟΡΗΤΗ ΜΑΘΗΣΗ στη Β'ΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ: Η αρχή

Η φορητή μάθηση, ή μάθηση μέσω προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών (m-learning), εξαπλώνεται με μάλλον αργούς ρυθμούς διεθνώς, συγ...

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

Θεματική Εβδομάδα "Σώμα και Ταυτότητα" και αντιδράσεις



 

Πριν από λίγο καιρό το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τον προγραμματισμό της “Θεματικής Εβδομάδας: Σώμα και ταυτότητα“. Πρόκειται για μία δράση που θα διαρκέσει μία εβδομάδα, κατά την οποία θα τηρείται μεν το ωρολόγιο πρόγραμμα των Σχολείων, αλλά η θεματολογία των διαφόρων μαθημάτων θα τροποποιηθεί ώστε να ταιριάζει στη φιλοσοφία και τη στοχοθεσία της δράσης.

Θα ξεκινήσω χωρίς περιστροφές: Έχοντας καταθέσει ανάλογη πρόταση πριν από ένα περίπου χρόνο (άρθρο: 11+1 σεμνές και ταπεινές προτάσεις, – δείτε την 7η πρόταση) και έχοντας την εμπειρία εφαρμογής της στο εξωτερικό (Heusteigschule, Stuttgart, σχολ. περίοδος 2011-12), τάσσομαι σαφέστατα υπέρ της εφαρμογής της. Συγχαίρω μάλιστα το Ι.Ε.Π. για την πρωτοβουλία, αλλά και το Υπουργείο για την αποδοχή της. Επίσης, έχοντας μελετήσει το περιεχόμενο των οδηγιών και του υλικού που προτείνει το ΙΕΠ, γίνεται σε μένα ολοφάνερο ότι κάποιοι άνθρωποι δούλεψαν σκληρά και συστηματικά για το θέμα.


-   Οι ενστάσεις μου

 Η αλήθεια είναι ότι η δράση προκάλεσε, μεταξύ άλλων, αντιδράσεις. Θα ξεκινήσω αμέσως με τις δύο προσωπικές μου ενστάσεις για το εγχείρημα:

1) Η θεματική εβδομάδα έχει συγκεκριμένη θεματολογία, καθορισμένη από το Υπουργείο. Αυτή η μεθοδολογία που επιλέχθηκε όμως μπορεί να αποτελεί μέσο χειραγώγησης αλλά και έκφραση πολιτικής κατεύθυνσης, από πλευράς της εκάστοτε κυβέρνησης. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για την πρώτη φορά εφαρμογής της δράσης, θεωρώ ότι ακόμη και αυτό το γεγονός έχει τη θετική πλευρά του, αρκεί να μην επαναληφθεί. Ο λόγος είναι ότι στην περίπτωση που δεν υπήρχε συγκεκριμένη θεματολογία, θα έμενε εκτεθειμένη και αβοήθητη η άπειρη σε τέτοιες δράσεις εκπαιδευτική κοινότητα. Το πιθανότερο λοιπόν θα ήταν να μην εφαρμοσθεί η Θεματική εβδομάδα, παρά να καταντήσει μία εβδομάδα με χαμένα μαθήματα, προς μεγάλη χαρά οπωσδήποτε πολλών μαθητών.

2) Όταν ξεκινάει μια πρωτοποριακή δράση, φροντίζουν οι υπεύθυνοι να μην προκαλούν την κοινωνία. Γιατί πέρα από τις αντιδράσεις, που πάντα εκδηλώνονται σε κάθε καινοτομία, προσφέρεται μια πρώτης τάξεως δικαιολογία σε όσους αρέσκονται να αντιδρούν μόνο για την αντίδραση, σε όσους αρέσκονται να λένε “ΟΧΙ” σε ό,τι ταράζει τα νερά. Η αναφορά στους “τρανς”, λοιπόν, από πλευράς ΙΕΠ θεωρείται άστοχη. Αυτήν την περίοδο, η προτεραιότητα της κοινωνίας μας δεν είναι ο σεβασμός στις ιδιαιτερότητες των τρανσέξουαλς. Και ως εκπαιδευτικός να προσθέσω, ότι αυτό είναι το μοναδικό θέμα που έφερε σε αμήχανη θέση σχεδόν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
 

-   Οι μεγάλες αντιδράσεις

Όλοι έχουμε τις ενστάσεις μας και τις διαφωνίες μας: Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί. Έτσι λειτουργεί μια υγιής Δημοκρατία. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που αντιδρούν πολύ δυναμικά: Ποιοι είναι αυτοί; Θα τους αναφέρω συνοπτικά: Είναι οι φασίστες, οι λαϊκιστές και οι, πολύ αριστεροί, λέμε, συνδικαλιστές.

Αντιδρούν οι φασίστες. Όχι μόνο αυτοί με τα ξυρισμένα κεφάλια, που στο κάτω – κάτω πρεσβεύουν μια συγκεκριμένη ιδεολογία, η οποία είναι ενάντια στο διαφορετικό από αυτούς. Αυτούς τους δικαιολογώ.  Αναφέρομαι στους άλλους, κάποιους ελάχιστους ευτυχώς, που είναι κρυμμένοι πίσω από πολιτικά κοστούμια ή ράσα, που ενώ οι οικογένειές τους ή οι κόλποι των φορέων που εκπροσωπούν περιλαμβάνουν το διαφορετικό, διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους όταν συζητούν γι’ αυτό…

Αντιδρούν οι λαϊκιστές, αυτοί δηλαδή που θέλουν να πουλήσουν λίγα φύλλα παραπάνω ή να δεχτούν λίγα κλικς επιπλέον, προκαλώντας με μεγαλοστομίες και τρομακτικούς τίτλους. Είναι και οι άλλοι, βεβαίως: Αυτοί που είναι ενάντιοι σε οτιδήποτε κάνει η παρούσα κυβέρνηση, μόνο και μόνο γιατί η δική τους δεν είχε το θάρρος, το μυαλό ή την ικανότητα να το κάνει. Να θυμίσω τις αντιδράσεις, από τους ίδιους ανθρώπους, στην ίδρυση της Ελληνικής Διαστημικής Εταιρίας: Ένας σπουδαίος επιστήμονας υποχρεώθηκε να δηλώσει ότι υποστηρίζει την ίδρυση του φορέα “αν και δεν είναι οπαδός της παρούσας κυβέρνησης” (https://www.facebook.com/DS1943/posts/1488415974526707) . Εκεί έχουμε φτάσει…

Αντιδρούν τέλος και οι, πολύ αριστεροί λέμε, συνδικαλιστές. Αυτοί οι ίδιοι που εναντιώνονται σε οποιοδήποτε μέτρο δεν περιέχει τις λέξεις “αύξηση μισθού”, “μείωση ωραρίου” ή υποχρεώνει την εκπαιδευτική κοινότητα… να αλλάξει για λίγο πλευρό.
Φυσικά αντιδρούν και όσοι είναι ανενημέρωτοι, ή έχουν συνηθίσει να ενημερώνονται στο πόδι από on-line αναξιόπιστες πηγές. Για αυτούς δεν μπορώ να γράψω κάτι. Ο μοντέρνος τρόπος ζωής έχει παρενέργειες.


-   Το καλό των παιδιών μας πάνω από όλα

Αναρωτιέμαι: Όλοι αυτοί δεν σκέφτονται τα παιδιά τους; Η Θεματική Εβδομάδα αναφέρεται στον ΕΘΙΣΜΟ, στη ΔΙΑΤΡΟΦΗ, στο ΣΩΜΑ, αλλά και στις έμφυλες ταυτότητες. Ναι και σε αυτές. Από ποιες πηγές προτιμούν οι γονείς αυτοί να ενημερωθούν τα παιδιά τους για τα παραπάνω θέματα και ιδιαίτερα για τις διαφυλικές σχέσεις; Από εξειδικευμένους επιστήμονες (σε όσα σχολεία γνωρίζω, θα μιλήσουν γι αυτό το θέμα κοινωνιολόγοι ή ψυχολόγοι από Δημόσιους Φορείς) ή από ΠΟΡΝΟ-sites? (Δεν βάζω links… αναφοράς. Τα γνωρίζουν μια χαρά αυτοί που αντιδρούν)

Τελειώνω με κάτι που πιστεύω και εύχομαι: Οι μαθητές θα αποτελέσουν τη μεγάλη θετική έκπληξη εκείνη την εβδομάδα. Να μου το   θυμηθείτε. Όχι οι άριστοι μαθητές, αλλά οι υπόλοιποι. Αυτοί που “δεν λένε καλά το μάθημά τους”. Θα δοθεί η ευκαιρία λοιπόν σε εμάς τους εκπαιδευτικούς των «θετικών επιστημών», να γνωρίσουμε και μια άλλη πλευρά των “κακών” μαθητών: Την πλευρά του προβληματισμένου και σκεπτόμενου νέου.

Κυριακή κοντή γιορτή.

Υ.Γ. Κλείνω με τη χθεσινή (1/2/2017) παρέμβαση του Ι.Ε.Π. προς εκπαιδευτικούς και γονείς. Είναι τόσο καλά διατυπωμένη, που δεν θέλω να αλλάξω ούτε τελεία: http://www.iep.edu.gr/images/anakoinwseis/2017-02-01_dt_IEP_thematiki_evdomada.pdf


Μανόλης Κουσλόγλου 
(Αναδημοσίευση από το eduportal.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου